Ticaretle meşgul olan bir müslümanın özen göstermesi        gereken ilk önemli konu, haram kılınan malların        satışını yapmamaktır. Allah bir şeyi haram        kılmışsa, onun bedelini de haram        kılmıştır. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.) şarapla        ilgili olarak "Içilmesini haram kılan Allah'u Teâlâ satılmasını        da haram kıldı. " (Ebû Davud, Büyû, 64) buyurarak        meseleyi gayet açık bir şekilde belirlemiştir. Aynı        şekilde mümin bir kasabın, Allah'ın adı anılarak        kesilmemiş olan bir hayvanın etini satması da böyledir.        Çünkü hayvan boğazlarken kasden Allah'ın adı        anılmazsa o et haram olur. Buna göre, bir müslüman böyle bir eti        satamaz. Aynı şekilde put ve benzeri şeylerin de        satışı Islâm'da yasaktır .
            Çalıntı olan bir malın satılması veya        piyasaya sürülmesi de caiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s.)'in:        "Kim bildiği halde hırsızlıkla elde edilmiş        çalıntı bir malı satın alırsa onun günahına        ve alçaklığına ortak olmuştur" (Beyhakî,        Sünen, V, 336). buyurduğu bilinmektedir. Buna göre ticaretle uğraşan        bir müslümanın gerek mal alırken ve gerek satarken bu        hususlarda titizlik göstermesi gerekir.
            Islâm toplumunda malların fiyatlarına sun'î olarak yapılan        müdahaleler asla câiz değildir. Rasûlullah (s.a.s.): "Pahalılığı        arttırmak için fiyatlara müdahale eden kimseyi kıyamet gününde        büyük bir ateşin üzerinde oturtmayı Allah'u Teâlâ üzerine        almıştır" buyurmaktadır. (Bu hususta geniş        bilgi için bk. Narh ve Ihtikâr maddeleri).
            Islam toplumunda karaborsa (ihtikar) haramdır. Karaborsa, bir        malın fiyatının artması için piyasadan çekilmesi,        stok edilmesi, satılmaması ve fiyatı artınca        satılmasıdır. Ticarette normal kâr helâldir. Fakat,        ticaretin gayesi her ne pahasına olursa olsun kâr, hele aşırı        kâr elde etmek değildir. İslam'ın haram        kıldığı aşırı kâr yollarından        biri de karaborsadır. Karaborsanın insanlara pek çok zararı        vardır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:
            Piyasada sun'î darlık meydana getirmek, tüketimi sun'î olarak        artırmak, bu vesîleyle enflasyonu yükseltmek, fazla fiyatla        tüketicinin mağdur edilmesi, alıcı-satıcı        arasındaki itimat, iyi niyet, sevgi ve saygının ortadan        kalkması... Birkaç kişinin aşırı para        kazanması için buna başvurması, günah sayılmıştır.        Peygamberimiz karaborsacıyı şöyle tehdid eder.        "Pazara mal getiren rızıklandırılmış;        ihtikar (stok ve karaborsa) yapan lânetlenmiştir." (Ibn-i Mâce,        Ticaret, 6).